کار کردن در واحدهای پشتیبانی و پاسخگویی به مشتریان بخصوص اگر روزانه جوابگوی صدها تماس تلفنی باشی، یعنی از بین رفتن تمرکز ذهنی، علاقه و اعصاب!
تلفن، بعنوان ابزار ارتباطی، متاسفانه در صورت تکرر استفاده، زنگ آن خیلی زود روحخراش خواهد شد. زنگ تلفن، صدایی است که روی اولویتهای مغز ما اثر میگذارد و خواسته یا ناخواسته با شنیدن صدای دینگ پیامک یا شبکههای اجتماعی و یا زنگ خوردن آن، بلافاصله حواسمان بهسوی آن کشیده میشود.
×××
یادش بخیر در شرکت هیوندای (آسان موتور) اتاق من نزدیک اپراتور تلفن شرکت بود. خانم اپراتوری که مسئول پاسخگویی به مشتریان بود، روزی هزار بار این جمله را تکرار میکرد: "آسان موتور، بفرمایید!"
تماسهایی که بعد از گذر از سیستم IVR به اپراتور میرسید.
طفلک آن خانم بدلیل کمبود جا، برای خواندن نماز به اتاق من میآمد، وقتی میخواست تکبیر "اللهاکبر" بگوید ناخواسته میگفت :"آسان موتور، بفرمایید!"
بیآنکه به این موضوع فکر کند، ناخودآگاه ذهنش چیز دیگری را بر زبان میراند. بار اول خندیدم و به رویاش نیاوردم، فکر کردم اشتباه کرده اما وقتی هر روز این را ازش شنیدم دیدم در دور باطل و پر تکراری گرفتار شده که نمیداند اکنون مشغول چه کاری است! بهواقع تکرار مکررات، گیر افتادن در یک حلقهی دوار و بیانتهایی است که بهشدت آزاردهنده است. حتی اگر لبخند به صورت داشته باشی اما ذهنت همچنان غمگین و درگیر تکرار است. اینجاست که مشخص میشود ذهن چقدر تابع حرکات و تکرار بدن است!
آنچنان که هر تکراری، ملکهی ذهن آدمی خواهد شد که به این زودی هم از تاج و تخت پایین نخواهد آمد.
مراقب تکرارها باشید، تکرارهایی که از ذهن برنیامده بلکه از بدن به ذهن سرایت میکند!
www.Soroushane.ir