هادی احمدی (سروش):

مدیریت ریسک جزو لاینفکی از مدیریت تغییر است. در چارچوب ITIL مدیریت ریسک، اساس کار تغییرات است. پذیرش ریسک، فقط دل و جرئت نمی‌خواهد بلکه تدبیر نیاز دارد تا جلوی آسیب بیشتر را با تمهیدات درست گرفت.
هر تغییری ولو اندک می‌تواند منجر به فاجعه شود. تصور کنید که تغییر یک قابلیت در فرم یک نرم‌افزار، می‌تواند باعث تولید ترافیک ناخواسته شود. ترافیکی که چون خمپاره‌ها و تیراندازهای نشسته در کمین، ارتش فناوری اطلاعات را در چنگ کاربر، زمین‌گیر خواهد کرد.
کسی که بی‌محابا ریسک تغییرات بزرگ را می‌پذیرد، بدون آن‌که برای چالش‌هایش تدبیری اندیشیده باشد، جسور نیست، مدیر نیست رهبر نیست بلکه یک کله‌خراب به‌تمام معناست!
وزن‌دهی به ریسک تغییر، داشتن برنامه‌ی بازگشت به نقطه‌ی صفر مرزی و شبیه‌سازی پیش از اجرا، به‌همراه اطلاع‌رسانی برای آمادگی طرفین تغییر، یک امر ضروری است.
ریسکی که اندازه‌گیری نشود، هرگز منجر به تغییر خوب نمی‌شود.
این را به خاطر بسپارید که در دل هر تغییری، خطری نهفته است!
www.Soroushane.ir


0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب در سمت چپ صفحه هست دوست داشتی به اشتراک بگذار!
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x