شرکتهای ارائهدهندهی هاستینگ، سرورهای مجازی، ابری، SSL و خدمات دامین، بهعنوان کارگزاران بخشی فناوری وب همیشه در پشت خدمات پنهانشدهاند ابزاری که از آن بهره میگیرند معمولاً سیستم WHMSC است ، یک سیستم تیکتینگ با امکان مدیریت خدمات و صدور فاکتور. این راهکار کارآمدی است اما ازآنجاییکه جنس فعالیت این شرکتها بر پایهی خدمت است استفاده از این راهکار بهتنهایی گرهگشا نیست و آنان را هرگز بهسوی بهبود مستمر هدایت نمیکند. بخش اعظمی از نقصان فعالیت این شرکتها نداشتن سیستم مدیریت مشکل، مدیریت درخواست و مدیریت تغییر است. آنچنانکه بهخوبی یاد دارم برای تغییر سرورهای یکی از این شرکتها، تا یک هفته تمام سایتهای ما از دسترس خارج شد. لزوم حفظ پالیسیهای امنیتی، جلوگیری از هک، مدیریت تغییر و مدیریت درخواست چیزهایی است که آنان بهسادگی از کنارش میگذرند. حتی فاقد SLA رسیدگی به درخواستهای خرابی هستند شاید بسیاری از فعالین کسبوکار بارها و بارها، از این شرکت به آن شرکت مهاجرت کردهاند که اهم این مشکل به نبود خدمات مبتنی بر ITIL برمیگردد. شرکتهای ارائهدهندهی هاستینگ مهمترین وظیفهای که دارند در دسترسپذیری خدمات است لذا در صورت فهم چارچوب ITIL و استفاده از ابزار پیادهسازی آن قادرند تا مدیریت رویداد و مدیریت ظرفیت را بهگونهای هندل کنند که کمترین ساید افکت را سمت مشتری داشته باشند. امروزه پایداری وبسایتها، بیشتر از طراحی زیبای آنها اهمیت دارد و قطعاً شرکتهایی که فاقد این چارچوب هستند در میانمدت از گردونهی رقابت خارج میشوند. شرکتهای ارائهدهندهی هاستینگ بیشتر از هرکسی به سرویس دسک نیاز دارند!