هادی احمدی (سروش):

پیمانکاران یکی از سطوح ارائه‌ی خدمات به مشتری/کاربرنهایی در سازمان‌ها هستند. آنان به‌عنوان مهره‌ی کلیدی در تأمین خدمت یا محصول، نقش‌آفرینی می‌کنند. لزوم شناسایی آنان، کمیت و کیفیت خدمات و محصولات ارائه‌شده، ارتباط مستمر با آنان، اندازه‌گیری هزینه‌های فروش/خرید و سرویس مجدد و بررسی و ارزیابی عملکردشان باعث بهبود مستمر در سازمان خواهد شد. ازاین‌رو چارچوب ITIL به سازمان‌ها کمک می‌کند تا دیدی ۳۶۰ درجه نسبت به روابط CI-ها (دارایی‌ها، خدمات و محصولات و...) داشته باشند و بر اساس آن تصمیمات لازم را در خصوص تغییر و انتخاب بهتر پیمانکاران و فروشندگان اخذ کنند. همچنین این چارچوب محبوب به خود پیمانکاران اجازه می‌دهد تا دقیق‌تر، سریع‌تر و رقابتی‌تر کار کنند.
یک ابزار ITIL امکان تنظیم قراردادهای فی‌مابین با Vendor-ها و پیمانکاران را داراست، همچنین سیاهه‌ای از محصولات و خدمات خریداری‌شده از آنان با جزئیات کامل را در دیتابیس خود نگاه می‌دارد و بر اساس سیستم مدیریت خرید می‌توان این دارایی‌ها را تعمیم داد. نرخ خرابی‌های اعلام‌شده توسط کاربران، مشکلات و تغییرات انجام‌شده روی هر دارایی خریداری‌شده از یک پیمانکار قابل‌اندازه‌گیری است چنانچه بر اساس همین موارد به‌سرعت می‌شود خدمات یا محصولات هزینه‌بر سازمان را شناسایی کرد. تمرین مدیریت رخداد، مدیریت مشکل، مدیریت تغییر، مدیریت پروژه، BRM، سرویس کاتالوگ، مدیریت دارایی، CMDB و .... ازجمله تمریناتی است که به‌شدت پیمانکار را نیز درگیر خود خواهد کرد. بنابراین کارشناسان خرید بیشتر از هرکسی به سرویس دسک نیاز دارند!


0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب در سمت چپ صفحه هست دوست داشتی به اشتراک بگذار!
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x