ارایهی خدمات بر پایهی چارچوب ITIL دیگر مختص به فناوری اطلاعات نیست. بسیاری از واحدهای خدماتی سازمان نظیر منابع انسانی نیز بر اهمیت بکارگیری این چارچوب و استفاده از ابزار آن واقف شدهاند. مدیران HR میدانند که در سازمانهای رو به رشد دیگر نمیتوان بر اساس روالهای سنتی و غیرمهندسی، خدمات کنترل، مدیریت و پایش کیفیت منابع انسانی را هندل کرد. لذا در صورت تجهیز آنان به ابزار ITIL و درک درست از مفاهیم و تمرینات آن به این نتیجه خواهند رسید که تمامی گردشکار جذب استعداد، استخدام منابع، آموزش منابع، کنترل و پایش پیشرفت حرفهای افراد، ارزیابی ۳۶۰ درجه، ارتباطی مکتوب با کارکنان و ارایهی خطمشیها و تصمیمات سازمانی به نفرات را میتوانند به زیبایی هرچه تمامتر در ITIL پیادهسازی کنند.
حفظ ارتباط پایدار با منابع و اطلاعرسانی به موقع آنان، رسیدگی به درخواستهایشان و پایش کیفیت پیشرفت افراد که سبب ماندگاری و وفاداری کارکنان میشود و اینها جزو رسالتهای شغلی مدیران منابع انسانی است. علاوه بر آن بسیاری از تغییرات ناآگاهانه سبب ریزش شدید نیروها میشود با تمرین مدیریت تغییر، کنترل این اتفاق سادهتر خواهد شد. آنان با درک تمرینات ITIL میتواند نسبت به بهبود مستمر در جذب و پیشرفت پرسنل اقدام کنند بنابراین مدیریت عملکرد کارشناسان منابع انسانی، دشبوردهای گزارشگیری، مدیریت درخواست، مدیریت مشکل، مدیریت تغییر، مدیریت داراییها و قراردادها جزو لاینفکی از نیازمندی مدیران منابع انسانی است. این مدیران بیشتر از هرکسی به سرویس دسک نیاز دارند!