هادی احمدی (سروش):

بصورت تیتروار #ITIL را سریع‌تر درک کنید بدون برداشت نادرست:

  • اول اینکه ITIL، نرم‌افزار نیست، چارچوب است!
  • چارچوب ITIL، استاندارد نیست. بلکه مجموعه‌ای از بهترین تمرینات است!
  • مدرک ITIL‌ برای سازمان‌ها نیست، بلکه برای اشخاص است!
  • هیچ شرکت ثالثی، هیچ سازمانی را برای نداشتن ITIL ممیزی نمی‌کند!
  • چارچوب ITIL، تنها چارچوب مدیریت خدمات نیست، بلکه یکی از آنهاست!
  • چارچوب ITIL، محبوب‌ترین و پرکاربردترین چارچوب مدیریت خدمات است!
  • چارچوب ITIL، صرفاً برای فناوری اطلاعات نیست بلکه هر واحد خدماتی می‌تواند از این چارچوب استفاده کند!
  • مالکیت معنوی ITIL بر عهده‌ی بنیاد Axelos است!
  • چارچوب ITIL رایگان نیست، بلکه برای هر کسب مدرک هر سطح و نرم‌افزار پیاده‌سازی‌اش باید هزینه کنید.
  • نرم‌افزارهای پیاده‌سازی ITIL، ارزان نیستند!
  • نرم‌افزارهای BPMS، سیستم‌های اتوماسیون اداری، نرم‌افزارهای Ticketing و یا Task-Management و نرم‌افزارهای CRM، جزو نرم‌افزارهای پیاده‌سازی ITIL محسوب نمی‌شوند!
  • هر نرم‌افزاری که ادعا کند نرم‌افزار پیاده‌سازی ITIL است لزوماً درست نیست بلکه باید آنچه ارایه می‌کند توسط PinkVerify تایید شده باشد.
  • چارچوب ITIL نسخه ۱ تا ۳ بر مبنای فرایند عمل می‌کرد اما ITIL نسخه ۴ بر اساس تمرین!
  • بیش از ۳۰۰۰ نفر در انجمن‌های تحقیق و توسعه‌ی ITIL کار می‌کنند!
  • بیش از ۱۶۰ مدیر و کارشناس روی موضوعات و سرفصل‌های این چارچوب اعمال نظر می‌کنند!
  • ملاک ارزیابی نرم‌افزارهای پیاده‌سازی ITIL، بر اساس تعداد تمریناتی است که آن نرم‌افزار پشتیبانی‌ می‌کند.
  • شرکت PinkVerify تنها مرکز رسمی است که تطابق تمرینات ITIL با نرم‌افزارهای پیاده‌سازی ITIL‌ را تایید می‌کند.
  • از بین بیش از ۳۰ نرم‌افزار پیاده‌سازی ITIL که قبلاً توسط شرکت PinkVerffy برای ITIL نسخه ۳ تصدیق شده‌اند تاکنون تنها ۸ مورد از آنها منطبق با ITIL نسخه ۴ هستند. نرم‌افزار سرویس دسک پلاس شرکت Manageengine یکی از این ۸ مورد در جهان است.


0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب در سمت چپ صفحه هست دوست داشتی به اشتراک بگذار!
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x