به نتایج زیر در مدیریت ارایه خدمات بخصوص در فناوری اطلاعات با استفاده از قانون پارتو توجه کنید:
۸۰ درصد عملکرد خوب کارکنان ارایه خدمت مربوط به ۲۰ درصد آنهاست و مابقی هیچ فعالیت ارزشآفرینی ندارند.
۸۰ درصد تغییرات بنیادی در زیرساختشبکه و سرویسها، سبب بروز ۲۰ درصد بهبود در انجام کارها میشود.
۸۰ درصد مشکلات و حوادث اخیر فناوری اطلاعات، ناشی از ۲۰ درصد تغییرات انجام شده است.
۸۰ درصد ترافیک درخواستهایی که به دپارتمان شما سرازیر میشوند توسط ۲۰ درصد از کاربران(مشتریان)، است.
۸۰ درصد سود شما مربوط به ۲۰درصد از محصولات یا خدمات شماست.
۸۰ درصد رخدادهای تکراری از۲۰ درصد مشکلات است.
۸۰ درصد از سازمانها فقط از ۲۰ درصد نرمافزارهایی که خریداری میکنند بطور کامل استفاده میکنند.
۸۰ درصد انبار از ۲۰ درصد لوازم پر شده است.
۸۰ درصد تقاضای تعویض و یا خرید قطعات مربوط به ۲۰ درصد از تجهیزات دپو شده در انبار قطعات است.
۸۰ درصد مدیران فناوری اطلاعات با ۲۰ درصد از کارشناسان ارتباط خوبی برقرار میکنند.
۸۰ درصد مشکلات سختافزاری مربوط به ۲۰ درصد تجهیزات است.
۸۰ درصد مشکلات پرسنلی سازمان شما مربوط به ۲۰ درصد کارکنان است.
متن کامل در لینک زیر...