انفورماتیک به یک واحد Back-end تبدیل شده یعنی در پسزمینه فعالیت بیشتری دارد همین موضوع سبب می شود خیلی بهچشم نیاید و زمانی هم که مورد توجه قرار میگیرد هزینههای آن و زیرساختهای درست و نادرستاش است!
چیزی که قدرت واحد فناوری اطلاعات را بیشتر از همه زیر سوال میبرد ستون فقرات و زیرساختهای آن نیست بلکه چهرهی آنست. یک سازمانی برای دیتاسنترش بیش از ۸ میلیاردتومان هزینه کرده در حالیکه در ارایه بدیهیترین خدمات پشتیبانی به کاربران بسیار ضعیف عمل میکند همین میشود که زیرساخت و پسزمینه گرانقیمت آن رنگ می بازد زیرا روی قضیه آنقدر نازیباست که تمام زیبایی پسزمینه را از بین میبرد!
قدرت انفورماتیک صرفا به استفاده از فناوریهای روز نیست به تعداد متخصصان نیست. به خرید تجهیزات گرانقمیت، تامین سرورهای نو یا نرم افزارهای عریض و طویل در امکانات نیست...
فناوری اطلاعات فقط در زمانی قدرت لازم را بدست میآورد که همانقدر که در زیرساخت خوب هزینه میکند در Frontend یا خط مقدم جبهه هم خوب نقشآفرینی و عرض اندام کند.
چارچوب ITIL به سازمان شما کمک میکند ساختار دیجیتالی داشته باشید نه زیرساخت دیجیتالی!
تحول دیجیتال_سازمان