آشیان عقاب را در الموت ببنید!

هادی احمدی (سروش):

من عاشق دیدنی های تاریخی ام بخصوص آنکه در کنار این جذابیت تاریخی جذابیت های طبیعی گردشگری نیز باشد. قلعه رودخان از آن دسته جاهایی است که می گویم و قلعه الموت نیز!

از مدتها پیش قصد عزیمت به الموت و دژ حسن صباح را داشتیم بالاخره در فرصتی مناسب که بدست آمد توانستیم بهمراه خانواده به منطقه الموت رودبار برویم.

خوب یاد دارم که در اوان نوجوانی کتاب" حسن صباح" را خوانده بودم و بسیار علاقمند دیدن این مکان بسیار جذاب بودم عاقبت میسر شد تا به آنجا نیز سفری داشته باشیم در طبیعت کوهستانی بسیار زیبا و بی بدیل که سرشار از عطر گلهای بهاری بود. مرا در لحظاتی دور و گذشته غرق کرد.

در نظرم نیست که مشخصات طول و عرض و مسیر یا محل را بگویم این مطالب به وفور در اینترنت و کتابها موجود است اما آنچه شما را شگفت زده می کند کوهی نچندان بلند اما با دسترسی بسیار خطرناک و مملو از پرتگاه های ترسناک است که هدف ساخت یک دژ دفاعی نظامی بر بلندی آن را بخوبی توجیه میکند؛ در کتب خارجی از حسن صبح بعنوان پیرمرد کوهستان نام می‌برند شخصی که تلاش کرد دین را به مفهوم باطنی انتقال دهد تا ظاهری.

تصاویر شبیه سازی شده از این کوه و همچنین پیرمردی فرزانه که همواره در این کوهستان همچون عقاب بلند پرواز لانه کرده باشد به عناوین مختلف در فیلم های هالیوودی نمایش داده شده است اگر قدری دقت کنید!

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] الموت، برای بار چندم.این بار میزبان کسی شدیم که اهل اجاره […]

error: لینک های همرسانی مطلب در سمت چپ صفحه هست دوست داشتی به اشتراک بگذار!
1
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x