هادی احمدی (سروش):

دونالد ترامپ شبکه‌ی اجتماعی‌اش، Truth Social، را در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی کرد.
وقتی‌که پس از حمله به کنگره‌ی آمریکا در ژانویه‌ی همان سال، دسترسی او در توییتر، فیسبوک و یوتیوب بدلیل نقض قوانین آن‌ها ممنوع شد. این محرومیت او را به فکر راه‌اندازی پلتفرمی مستقل برای بیان نظراتش انداخت.
او بدنبال فضایی بود که بتواند بدون واسطه و محدودیت، پیام‌های خود را منتشر و ارتباط مستقیم‌تری با طرفدارانش برقرار کند؛ بقصد مبارزه با سانسور؛
همین سبب شد که Truth Social بعنوان پلتفرمی برای "آزادی بیان" معرفی شود. هرچند بعید نیست پشت این حرکت، منفعت مالی را هم درنظر نگرفته باشد؛ چراکه شبکه‌های اجتماعی منبع درآمدزایی بزرگی هستند. تردیدی نیست ترامپ با این پروژه علاوه بر هدف‌های سیاسی، بدنبال کسب منافع مالی نیز بود.
با این‌حال شبکه‌ی او بعد از ۴ سال به‌زحمت به ۵ میلیون عضو رسید و بر اساس گزارش‌ها، این پلتفرم در کمتر از دو سال حدود ۷۳ میلیون دلار ضرر مالی داشته!
×××
پس ترامپ، همواره نابغه‌ی تجارت نیست؛ این‌که توی ملک و املاک و هتلداری به شهرت و ثروت رسید لزوماً بدین معناست نیست که توی فناوری اطلاعات هم به آب و نانی می‌رسد.
درکل توییتر را ایلان ماسک وقتی خرید به آرزوی ترامپ جامعه‌ی عمل پوشانید. او خوب پی برد که درد و ضرر ترامپ کجاست!
خرید توییتر بخشی از پروژه‌ی ماسک بود برای غلبه بر اذهان به نفع ترامپ و پوشش ضرر او. بعبارتی، ماسک، ماسک پروژه و شبکه‌ی شکست‌خورده‌ی اوست.
درعوض ترامپ، ماسک را در سیاست گمارد؛ این یعنی هر دو تاجران موفقی‌اند و زبان بده‌بستان را خوب می‌فهمند.
×××
منفعت، زبانی مشترک است که همواره افراد را بسوی یکدیگر جذب می‌کند!
www.Soroushane.ir


5 1 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب در سمت چپ صفحه هست دوست داشتی به اشتراک بگذار!
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x