زنگ زور!

هادی احمدی (سروش):

می‌گویند روشور یا سفید‌آب از استخوان پخته‌شده‌ی حیوانات ساخته می‌شود...
با هر ترکیبی که ساخته شود برخی حامیان نظام، شبیه روشور تلاش می‌کنند تصمیمات سیاه و کثیف و احمقانه‌ی نظام را توجیه‌پذیر کنند و سفیدنمایی.
بطور مثال برنامه‌ی پوچ هسته‌ای، به گُه کشیدن سوریه، ترور در سطح جهان، حمایت از حمله‌ی روسیه علیه اکراین و توجیه ازبین رفتن مرز با کریدور زنگزور.
آنقدر هم خوب واژه‌ها را در کنار همدیگر می‌چینند که اگر قدری به نگارنده ایمان داشته باشی خواه ناخواه می‌پذیری.
یکی نوشته:"حمایت از حمله‌ی روسیه علیه اکراین، تصمیمی دشوار ولی عاقلانه‌ بود." با دشواریش موافقم اما ظاهراً تعریف عاقلانه از منظر روشوران چیز دیگری است.
×××
حماقتی از این بالاتر نیست که یک کشور محتاج و منزوی علناً از متجاوز حمایت کند.
کاری به ایدئولوژی و توازن قدرت و نگاه به شرق و... ندارم فقط از منظر ژئوپلیتیک تصمیمات جمهوری اسلامی یکی پس از دیگری، روند نابودی خودش را تسریع می‌کنند و البته به‌شدت روند نابودی بیشتر منابع و مردم را.
×××
سبد تخم‌مرغ روسی چیزی نیست که جمهوری اسلامی تخم‌مرغ‌هایش را تماماً در آن گذاشته. بنظر می‌رسد این تصمیمات اختیاری است ولی به شکل درست‌تری اجباری و زوری است.
بعبارتی آنقدر حاکمیت خود را ذلیل و علیل دست روسیه کرده که هرچه کند را می‌پذیرد؛ روسیه‌ای که شبیه پرنده‌های انگل‌خوار و کنه‌خوار بر بدن این کرگدن احمق و فربه، سوار شده؛ ولی حتی این کنه‌خواری‌اش، بدن کثیف جمهوری اسلامی را از خارش هم نمی‌اندازد.
×××
سنگ اندازی روس‌ها از قدیم تاکنون بوده و این مدت هم بخوبی شاهد دست‌اندازهای آنان در روند توافق هسته‌ای، حمایت از به فاک رفتن جزایر سه‌گانه‌ و کریدور زنگزور بوده‌ایم.
×××
آنقدری که روس‌ها در حق ایران جفا کرده، دشمنان نامبر وان: آمریکا و اسراییل-البته به ظن آخوندها- نکرده‌اند.
روس‌ها بیش از هر کشوری در درون این نظام جای گرفته‌اند؛ درست از روز شکل‌گیری این حکومت. زمین بازی روس‌ها ایران است در این ۴۵ سال اخیر. و بخوبی تمام مراکز تصمیم‌گیری را قبضه کرده‌اند. هرجا هم ایران بخواهد نافرمانی کند به ترکه‌ی نرم سر جایش می‌نشاند.
آنچنان که تا تقی به توقی می‌خورد این حکومت نزد پوتین خبردار می‌ایستد.
می‌گویند منفعت مشترکی دارند‍! اشتراک را بازتعریف کنید که شراکتی نیست جز زنگ زور!
×××
طرف نوشته:"ماجرای زنگزور هم تصمیم دشواری است؛ ولی نیازی نیست با روس‌ها بر سر زنگزور مشکلی داشته باشیم باید عاقلانه فکر کنیم."
شما هر وقت توانستند بدون اذن روسیه آب بخورید، عاقلید.
×××
الان که فکرش را می‌کنم روشور یا سفیدآب از استخوان پخته‌شده‌ی انسان‌ها ساخته می‌شود!
www.Soroushane.ir

5 1 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب در سمت چپ صفحه هست دوست داشتی به اشتراک بگذار!
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x