موفقیت واقعی، تلخ است!

هادی احمدی (سروش):

خروجی تمام فعالیت‌های ما در شبکه‌های اجتماعی بخصوص در این فضای لینکدین، افزایش فالوورهاست اما نتایجی که می‌خواهیم متفاوت است:
برخی با افزایش پیروان، دنبال تبلیغ و درآمد بیشترند.
برخی با افزایش پیروان، دنبال یادگیری و رشد حرفه‌ای و بالطبع درآمد بیشتر ناشی از توسعه‌ی فردی.
برخی با افزایش پیروان، در پی برندسازی شخصی یا سازمانی برای به اشتراک‌گذاری تجربیات و موفقیت‌ها هستند برای رسیدن به درآمد بیشتر.
برخی نیز با افزایش پیروان، دنبال شغل بهترند برای درآمد بیشتر.
×××
به‌شخصه هیچ‌کدام از موارد فوق هدفم نیست؛ دنبال اثرات نوشته‌هایم هستم و دنبال بازخورد دیگران از این اثرات؛ و البته خوب می‌دانم در وقت مقرر و به سادگی، حاصل نمی‌شود.
با این وصف همگی به‌نوعی دنبال دیده شدن هستیم؛ اما کیفیت دیده شدن، داستان دیگری است.
ممکن است هزاران فالوور داشته باشی و هزاران ویو بخوری، ولی آنچه مدنظرت هست رقم نخورد.
بااینحال چشم و هم‌چشمی و تلاش برای افزایش فالوور به هر شکلی ادامه دارد.
×××
ممکن است فقط یک نفر تو را ببینید ولی زندگی‌اش را عوض کنی یا زندگیت را عوض کند. درحالی‌که ممکن است میلیون‌ها نفر تو را دیده باشند و براحتی از کنارت رد شوند.
لامصب کیفیت، چیز قابل اندازه‌گیریی نیست که نیست.
ولی مطمئنا چیزی که ارزشمندست، ارزشمندست؛ ولو این‌که تا وقتی زنده‌ای، از تاثیر آن خبر نداشته باشی و پس از مرگت به ثمر بنشیند؛ هرچند اتفاقی از این تلخ‌تر نیست.
به‌همین خاطر به گمان من، موفقیت واقعی، تلخ است!
درست شبیه یک شکلات تلخ.
×××
ارزش‌هایی که بزرگان هنر و ادبیات و سینما و فلسفه و... خلق کردند گواه همین کیفیت است و همین موفقیت تلخ!
اگر شکلات تلخ دوست داری برای دلت خلق کن!
www.Soroushane.ir

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب در سمت چپ صفحه هست دوست داشتی به اشتراک بگذار!
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x