خیز سیاسی ایلان ماسک؟

هادی احمدی (سروش):

نتایج فریبنده‌ی انتصابات ونزوئلا و گفتگوی لفظی ایلان ماسک با نیکولاس مادورو، اعلام نظر ایلان درباره‌ی نخست‌وزیر جدید بریتانیا، حضور ایلان در کنگره‌‌ی آمریکا همزمان با سخنرانی بنیامین نتانیاهو، مناظره با ترامپ و... نشان می‌دهد ایلان مشتاق است به جرگه‌ی رجال سیاسی بپیوندد؛ یا درست‌تر آن‌که درحال تشویق و آماده‌سازی او برای ورود به عرصه‌ی سیاست شاید در آینده‌ی نزدیک هستند.
×××
انتخاب یک شومن و تاجر موفقی چون ترامپ، ممکن است او را نیز ترغیب کرده که بعد از اینهمه ثروت و شرکت، سیاست را هم محک بزند؛ لامصب ثروت تا یک‌جایی آدم را غنی می‌کند و این قدرت است که فریبنده‌تر از هر چیزی است؛ و غایت قدرت نیز در رهبری یک کشور بچشم می‌آید.

×××
حس می‌کنم این لفاظی‌های سیاسی و حضور پر رنگش در اماکن سیاسی، خیز برداشتن او را برای کسب‌وکار جدید نشان می‌دهد. کسب‌وکاری از نوع سیاست و یا کسب‌وکاری بشدت وابسته به سیاست.
او که انسان را به مریخ می‌خواهد بفرستد چرا نباید بتواند در عرصه‌ی سیاسی خودی نشان دهد؟ بخصوص آن‌که مالک شبکه‌ی جهانی اینترنت ماهواره‌ای و یک رسانه‌ی پُرکاربر است!
×××
ماسک شبیه بسیاری از خودساخته‌های دگرساخته، رشد کرد و صاحب نام شده. کیست که در سطح جهانی او را در صنایع مختلف و پرکاربرد اعم از خودرو، پرداخت آنلاین، فضا و شبکه‌ی محبوبی چون توئیتر نشناسد؟
آیا او می‌خواهد مزه‌ی قدرت سیاسی را هم بچشد؟ بنظرم بله.
×××
هرچه هست چه به جرگه‌ی سیاست بپیوندد چه نه، فارغ از برخی رفتارها و حرکاتش، آدم باهوشی است و به‌نظرم میدان جدیدش سیاست است و یا می‌خواهد با ابزارها و محبوبیت و ثروتی که دارد نفوذ سیاسی بالایی هم داشته باشد.
و البته این‌که نیکولاس مادروو را دلقک و دیکتاتور خواند کاملاً صحیح و بجاست....
دلقکانی پهن‌مغز که با تمام بی‌سوادی، قدرتمندند!
www.Soroushane.ir

3 2 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب در سمت چپ صفحه هست دوست داشتی به اشتراک بگذار!
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x