عقد مقعد!

هادی احمدی (سروش):

بعد از ریپورت شدنم در لینکدین میلی به بازگشت نداشتم؛ اصلاً رفتن چه حاصل و آمدن چه حاصل؟ بقول خیام:

از آمدنم نبود گردون را سود / وز رفتن من جاه و جلالش نفزود
وز هیچ کسی نیز دو گوشم نشنود / کاین آمدن و رفتنم از بهر چه بود؟

دوستان دلبند زیادی نگران شدند و تلفنی، ایمیلی و یا از طریق همکارانم پیگیر بودند، هرچند بواقع آنان نیز خوب می‌دانند که بود و نبودم توفیر چندانی نمی‌کند؛ ولی اگر تجسم کنیم هر کسی در سنگری مستقر است پس با حذف هر سربازی، سنگری خالی می‌شود. همچنین ازآنجایی که سال‌ها مقعدم به عقد لینکدین درآمده بود گفتم برای رفع این خارش برگردم خانه‌ی بخت! پس به‌زور سفت کردن کش تنبان شلوارم، ماتحت اینجانب را هم‌آوردم و رفتم تا این دریچه‌ی مسدود شده را بار دیگر برایم بگشایند! و درنهایت کل این اتفاق را مستند کردم تا شما هم اگر به ترکش ریپورت دچار شدید دور خودتان نچرخید...

××××

بسیاری شبیه من ترکش ریپورت شدن از سوی لینکدین را خورده‌اند. لینکدین، بی‌شعورتر از آنست که روال صحیحی برای تشخیص افراد واقعی و کوشا از اکانت فیک داشته باشد. هرکسی که در هجمه‌ و حمله‌ی گروهی ریپورت قرار گیرد اکانتش را بی‌بروبرگرد مسدود می‌کند و بازهم احمق‌تر از هر سرویس آنلاین دیگری است چراکه در جهان پر از فناوری ارتباطات تلفنی، پیامکی، ارتباطات ویدیویی و هوش مصنوعی، راهکار نوآورانه‌ای برای احراز هویت افراد ندارد و حتی علیرغم ارایه‌ی ایمیل شخصی/سازمانی/تلفن ثابت و موبایل و کلی فعالیت عضو واقعی بازهم قادر به تصدیق هویت واقعی افراد نیست.

بنابراین بیشتر از دو راهکار دهاتی برای تایید هویت چیزی در اختیارتان نگذاشته:

  1. آپلود یک شناسه دولتی معتبر مثل گواهینامه و پاسپورت ویژه بسیاری از کشورها بجز ایران!
  2. تکمیل یک فرم کاغذی و مراجعه‌ی حضوری به دفاتر اسناد رسمی ویژه‌ی همگان و حتی کسانی که نمی‌خواهند از گزینه‌ی اول استفاده کنند.

روش اول برای ما ایرانیان کاربرد ندارد زیرا مدرک آپلود شده از ایران را تصدیق نمی‌کند و مرتب خطا دریافت می‌کنید. روش دوم نیز درست شبیه سوار شدن بر الاغ در عصر فناوری است! یعنی شوت شدن به ۱۰۰ سال پیش.

اگرچه روش دوم کمی آمدوشد و زحمت دارد اما می‌ارزد چون هم مدارک شخصی را آپلود نکردید و هم احراز می‌شوید!

بهرحال باید کمی وقت بگذاری و با لینکدین مکاتبه کنی تا یک نمونه فرم تصدیق هویت به زبان انگلیسی ارایه دهد که ببری دفاتر اسناد رسمی یا دفاتر محضری، آن را مهر و برایشان ارسال کنی. نمونه فرم تاییدیه‌ی انگلیسی را از اینجا هم می‌توانی ببینی.

آممما از آنجایی که دفاتر رسمی کشور بویی از انگلیسی نبرده‌اند از تایید فرم انگلیسی امتناع می‌کنند یا باید از دارالترجمه معتبر، متن فرم را ترجمه و مهر شده به دفاتر اسناد بدهی تا هم متن ترجمه شده و هم متن انگلیسی را همزمان تصدیق کنند که هزینه و دردسر مشددی است. البته لینکدین قبول می‌کند که بدون این پروسه‌ی ترجمه هم می‌توانید یک فرم فارسی را تکمیل و به محضر ببرید. اما می‌گوید فرم انگلیسی تکمیل شده را هم بده هرچند که اگر ندهی هم کارت را راه می‌اندازد!

نکته‌ی مهم این است اطلاعات پر شده در فرم را باید دستی نوشته شود و تایپ شده نباشد! ظاهراً چند آقا و خانم فارسی‌زبان در شرکت لینکدین کارشان همین است که با زبانشان تمبر خیس کنند و دستخط‌خوانی نُمایند!

در نهایت حتی اگر فرم فارسی ببرید دفاتر اسناد رسمی، از آنجایی که آنان هرگز چنین چیزی ندیده‌اند درست شبیه خری می‌مانند که در گل مانده‌اند؛ فقط با یک کارت ملی و در ازای دریافت مبلغی حدود ۱۰۰ هزار تومان ناقابل آن را مهر و امضا می‌کنند. در آخر فرم مهر شده را اسکن و برای لینکدین ارسال (ایمیل) می‌کنید.

در این بین اگر این روند آمد و شد شما طولانی باشد درخواست شما توسط لینکدین بسته می‌شود؛ هرچقدر پیگیری هم بکنید فقط یک جواب خودکار بی‌خاصیت دریافت می‌کنید. چاره‌ای نیست یا باید خیلی زود آن فرم مهر شده را برایشان ارسال کنید یا باید کل فرایند ثبت تیکت را مجدد طی کنی!

نکته‌ی مهم این است که لینکدین، ایمیل‌های که مستقیماً به پشتیبانی می‌زنید را پاسخ نمی‌دهد؛ پس اگر کسی به سمت چند ایمیل یا برخی لینک‌ها مثل Contact us هدایتتان کرد شما را می‌فرستند دنبال نخودسیاه. زیرا بسیاری از این راههای ارتباطی بدون ورود به لینکدین مقدور نیست. من نمی‌دانم وقتی طرف می‌گوید حسابم بسته است چرا به لینکی هدایتش می‌کنند که برای مشاهده‌ی آن لینک باید وارد حساب کاربری‌اش شود!؟

فقط ابتدا از وبسایت لینکدین و بدون نیاز به ورود به پروفایل باید ثبت تیکت کنید و بعد ایمیلی دریافت می‌کنید و سپس روی همان ایمیل می‌نشینید به گفتگو تا حصول نتیجه که کمِ کم چندهفته‌ای زمان می‌برد.

چندان نگران رفع انسداد اکانت خودم نبودم ولی روند رو به رشد ریپورت کردن اکانت یک آفت جمعی ما ایرانیان شده که باید برایش کاری می‌کردم. کلی با لینکدین مکاتبه کردم و راهکارهایی را هم پیشنهاد دادم امیدوارم اقدام کنند. و پیگیرم برای دیگران.

×××

پس ختم کلام برای رفع انسداد حساب ریپورت شده لینکدین در ایران همین ۳ مرحله‌ را انجام بده و خلاص:

  1. یک تیکت ثبت کن از اینجا و سپس یک ایمیل دریافت می‌کنی که توضیحات لازم را به شما ارایه می‌دهد.
  2. این فرم فارسی تاییدیه را پرینت بگیر و با دستخط و نه بصورت تایپی پر کن. ترجیحاً مشخصات خود را هم به فارسی و هم به انگلیسی بنویس.
  3. فرم را ببر یکی از دفاتر اسناد رسمی که مهر و امضا کند و فرم امضا شده را اسکن و روی ایمیل دریافتی به لینکدین ارسال کن.

اللهم مفتاحُ الحساب الجمیع ‌الریبورت 🙂

www.Soroushane.ir

3.4 8 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب در سمت چپ صفحه هست دوست داشتی به اشتراک بگذار!
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x