دوستی گفت چرا کامنت گذاشتی لایکم نکردی. نوشتم ارزش بیشتری به پستت دادم با اینحال لایکش هم کردم 🙂
بد نیست بدانید واکنشها وزنی دارند که البته شاید میدانستید:
×××
لایک (Like):
وزن ۱: لایک، سادهترین و حداقل واکنش شما در لینکدین است که نشاندهندهی این است که کاربر بطور کلی آن محتوا چشمش را گرفته؛ از نظر الگوریتم لینکدین، لایکها ارزشمندند اما خیلی کم؛ و وزن کمتری نسبت به سایر واکنشها دارند.
لایک همان کاچی به از هیچی است! 🙂
×××
تشویق (Celebrate):
وزن ۲: این واکنش معمولاً برای تبریک گفتن به موفقیتها، جشن گرفتنها(!) و دستاوردها و کف زدن ناشی از کف کردن 🙂 استفاده میشود. نسبت به لایک، کمی بیشتر ارزش دارد و فقط نمایانگر تعامل بیشتر با محتوای مثبت است.
×××
عشق (Love):
وزن ۳: این واکنش نشاندهندهی احساسات قویتر و تأثیرگذارتر است. کاربرانی که از این واکنش استفاده میکنند، بوضوح بدنشان اعلام میکند که بشدت هورمون سروتونینشان با دیدن محتوا زده بالا 🙂
ولی حمایت عاطفی یا Support بینابین است؛ بین تشویق و عشق: با عدد مثلاً: ۲.۵
××××
ایده (Insightful):
وزن ۴ : این واکنش نشاندهندهی این است که محتوا از نظر کاربر آموزنده یا مفید بوده است. این واکنش معمولاً به محتوای تخصصی و علمی داده میشود و الگوریتم لینکدین به آن وزن بالایی میدهد و بالاتر از سه مورد قبل است و بعد از این کار، کاربران از پستهای همدیگر تقلید میکنند! 🙂
×××
کنجکاوی (Curious):
وزن ۵ بالاتر از مابقی: این واکنش نشانگر علاقه و کنجکاوی کاربر به موضوع مطرح شده است که میتواند بحثهای بیشتری را ایجاد کند و تعاملات بیشتری را به دنبال داشته باشد که البته به دلیل چِرت بودن دیگر وجود ندارد. 🙂
×××
خندهدار (Funny):
این واکنش جای کنجکاوی را گرفته و البته وزنش برابر با کنجکاوی نیست و لینکدین هم وزن آن را اعلام نکرده؛ بنظر در سطح متوسط و برابر با تشویق است. حدود ۱.۵
هرچند برخی واکنشهای عجیبی بروز میدهند مثلاً مطلب جدی است اما تعامل خندهدار است!
×××
بازنشر پست، ارزشمندترین واکنش است و قبل از آن کامنت نوشتن!
پس اگر کسی ابتدا پست شما را بازنشر داد بدانید خیلی خفناید و اگر کامنت زد بدانید کلی حال داده!
×××
ویدیو به خودیخود ارزشمندترین وزن موجود را داراست حتی بدون واکنش دیگران! که باارزشتر از هر پست متنی و تصویری و دایکومنتی است.
×××
با اینحال الگوریتم این ابزار شبیه بسیاری از شبکههای اجتماعی مدام درحال تغییر است؛ پس زیاد دل به واکنشها نبندید و بجای آن سعی کنید خودتان باشید و بهترین مطلب خود را همواره منتشر کنید؛ حتی اگر کمترین واکنش و سنگ وزن در کفهی ترازویتان بگذارند.
هرچند گاهی اوقات بهترین مطلب خود را میگذاری و کمترین واکنش را میگیری و گاه برعکس. 🙂
بنظرم الگوریتم ذهن خود ماها، بیشتر از ابزارها نیاز به تغییر و آپدیت دارد!
www.Soroushane.ir