هادی احمدی (سروش):

زمانی‌که لینکدین استارت خورد فکر می‌کرد تخصص و شغل یعنی‌ مارکتینگ، مدیریت و فناوری اطلاعات و چند قلم دیگر.
اصلاً هدفش شبکه‌ی اجتماعی نبود بلکه کاریابی بود.
اما تغییر رویه داد، آن‌چنان که کاریابی به گوشه‌ی رینگ افتاده و این شبکه نیز تقریباً شبیه فیس‌بوک شده با اندکی تفاوت.
چیزی که هنوز این بستر را از سایر شبکه‌ها متمایز می‌کند تخصص‌گرایی کاربرانش است!
×××
پیش‌تر فقط چند عنوان تخصص برای افراد وجود داشت و اکنون روز‌به‌روز به این لیست افزوده می‌شود.
با این‌حال پرسش واقعی اینجاست متخصص کیست و چه پستی تخصصی است؟
×××
تخصص به نسبت علایق و توانمندی آدم‌ها می‌تواند متفاوت و قابل ارایه باشد.
در حقیقت تخصص در لینکدین به مهارت‌ها، دانش و تجربیاتی اشاره دارد که شما را از دیگران متمایز می‌کند و بر اساس آن اقدام به تولید محتوا می‌کنید.
درحالی‌که هر کسی توی یک یا چند زمینه متخصص است پس قادرست اقدام به خوانش یا گانش(!) محتوا کند.
ازاین‌رو فارغ از دیده شدن یا نشدن، نمی‌شود بر هیچ‌کس خٌرده گرفت که محتوایش چرا تخصصی نیست!؟
×××
بعبارتی این‌که چه چیزی تخصصی نیست با چه چیزی هست؟ مرزی به اندازه‌ی تار مو دارد.
مثلاً اگر مستربین اینجا بود که شاید هم هست آیا پست‌های تخصصی‌اش فقط فان و خنده نبود؟ یا اگر یک مدل لباس اینجا باشد آیا نشان دادن اندام و تیپش پست تخصصی نیست؟
و یا حتی کسی که شغلش حسابداری است اما عاشق پرورش گل و گیاه است مطالب گل‌کاری شده‌اش تخصصی نیست؟
×××
تخصص، لزوماً شغل نیست! بلکه مهارت‌ها، علایق، توانمندی‌ها، دانش و تجربیاتی است که شما همواره به همراه دارید...
www.Soroushane.ir


0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب در سمت چپ صفحه هست دوست داشتی به اشتراک بگذار!
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x