عصا!

هادی احمدی (سروش):

هیچ‌کس نگفت موسی آن عصای جادویی را از کجا آورد!؟
البته جایش مهم نیست و چگونگی بدست آوردنش هم اهمیتی ندارد. مهم این است موسی یک عصا دارد؛ یک عصای جادویی!
×××
در دوران باستان، زمانی که قهریان و افسونگران با جادوهای خود دل‌ مردم را از آن خود می‌کردند، موسی غصه می‌خورد که چرا سری توی سرها ندارد. زندگی معمولی یک مرد عادی به نام موسی در کنار رودخانه‌ای آرام جریان می‌یافت.
موسی از بس دغدغه‌ی این را داشت که خود را در میان انبوهی از آدم‌های موفق و جادوگران بیابد تا آن‌که او یک روز که به دنبال گله‌ای از گوسفندان بود به‌طور اتفاقی به سمت کوهی عجیب راه پیدا کرد.
وقتی به قله‌ی کوه رسید، موسی در میانه‌ی یک درخت بزرگ یک عصا پیدا کرد. این عصا به نظر معمولی می‌آمد، اما وقتی آن را لمس کرد، حسی عجیبی از قدرت و اطمینان در درونش زنده شد.
این عصا به او توانایی انجام کارهای فوق‌العاده را می‌بخشید. با این‌که آن عصا یک چوب معمولی خوش‌دست بود فقط.
×××
موسی حس کرد حالا که یک عصای جادویی دارد پس از قدرتش هم می‌تواند استفاده کند و آن را به‌عنوان نعمت و نشان راهنمایی انتخاب کرد. صدالبته که عصای او هرگز تبدیل به اژدها نشد و دریا را هم نشکافت اما آن‌قدر به آن ایمان داشت که اگر می‌خواست این کارها را می‌توانست انجام دهد.
×××
ورژن ۲ عصای موسی هرگز تولید نشد؛ اگر می‌شد این عصا نیز به‌مانند عصای موسی بود با این‌ تفاوت که یک دکمه‌ هم داشت که وقتی می‌فشردیش کارهای عجیبی می‌کرد؛ یک صفحه‌ی کوچک دیجیتالی هم داشت که تعداد استفاده از آن را نشان می‌داد و به نسبت شمارش بیشتر موفقیت، انگیزه‌ی افرادی که آن را در دست دارند دوچندان می‌کرد.
عصای موسی چه ورژن اولیه و چه نسخه‌ی دومش، نه یک‌چیز خارق‌العاده، بلکه چیزی نیست جز ایمان به خود و اعتمادبه‌نفس.
×××
اعتمادبه‌نفس گاهی اتفاقی به شما می‌رسد و گاهی با تلاش در مسیر کسب آن.
زمانی که کمبود بهره‌وری و موفقیت، به بزرگ‌ترین دغدغه‌ی زندگی‌ات مبدل شود و زمانی که دنبال یک ‌فوریت باشی، یک دگرگونی در تو رخ خواهد داد دگرگونیی بنام عصای جادویی که می‌تواند گره‌گشا باشد.
هرچند این در مورد همه صدق نمی‌کند چراکه آن دغدغه برای بسیاری از مردم، از درجه‌ی اهمیت و فوریت می‌افتد.
×××
بااین‌حال افراد معمولی و با زندگی عادیی هستند که عصای خودشان را بالاخره یافته‌اند. عصایی که در نزد بسیاری معمولی است اما در نزد او جادویی؛ یا برعکس در نزد بسیاری جادویی است اما برای او یک عصای خوش‌دست معمولی است!
×××
این عصا را اگر یافتی و به قدرتش پی بردی، مبدل می‌شود به اثر عمر!
فقط وقتی عصایت را یافتی دیگر دست‌به‌عصا راه نرو!
www.Soroushane.ir

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب در سمت چپ صفحه هست دوست داشتی به اشتراک بگذار!
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x