ورود و خرج قطعات و تجهیزات چه انفورماتیکی باشد و چه غیر انفورماتیکی، مستلزم یک رویهی منسجم و دقیق است. چرخهی حیات داراییها معمولاً از این چند حالت خارج نیست یا دارایی در حال استفاده است یا در انبار است یا در دست تعمیر و یا مستهلکشده؛ ازاینرو کنترل موجودی و مدیریت اقلام جزو تمریناتی است که در ITIL بهخوبی به آن پرداختهشده. کارشناسان انبار با استفاده از مدیریت فروشندگان، مدیریت قراردادها، مدیریت داراییها و CMDB و تمرین مدیریت درخواست خدمت، توانایی هندل کردن تمامی نیازهایی که در شرح وظایف شغلیشان گنجاندهشده را خواهند داشت.
بخصوص آنکه در ابزار پیادهسازی ITIL علاوه بر این تمرینات، امکانات اتوماسیونی جهت کاوش خودکار تغییرات داراییهای IP-Based و بارکد خوان و اخذ گزارشات از مالکیت دارایی و حتی بهرهگیری از هوش تجاری BI و البته Relationship بین اقلام را خواهند داشت تا دیدی ۳۶۰ درجه نسبت بهتمامی آنچه بر عهدهدارند داشته باشند. ITIL چارچوبی صرفاً برای واحد فناوری نیست حتی انبارگردانها، ممیزین و حسابرسان سایر انبارهای دیگر سازمان نیز با بهرهمندی از این چارچوب، قدرتمندتر و تواناتر از هرزمانی ظاهر خواهند شد. یک انبار، فروشگاهی همیشه باز برای سازمان است. لازم است که همیشه جنسش جور باشد! انبارداران بیشتر از هرکسی به سرویس دسک نیاز دارند!