غفلت تعمدی!

هادی احمدی (سروش):

احمقانه است اگر تصور کنیم اسراییل از وقوع حمله‌ی هفتم اکتبر خبر نداشت.
اصلاً آنان تعمدی غافل‌گیر شدند؛ "غفلت تعمدی" بهترین واژه برای این وضع است. چیزی است شبیه سورپرایزهای ساختگی بلاگرهای زن مشهور که وقتی همسرشان کادو گرانقیمتی خریده، وانمود می‌کنند خبر نداشتند و جلوی دوربین و کاربران غش و ضعف می‌روند.
×××
توی هر سیستمی امکان خطا هست ولی تهاجم در سطح وسیع، دیگر خطا نیست بلکه چشم‌پوشی عامدانه است؛ یک غافل‌گیری تعمدی. آنهم از کشوری که خود خدای مسیریابی، نقطه‌زنی و جاسوسی است.
پس آیا اسراییل غافل‌گیر شد؟ بله.
اما تعمدی.
×××
قدرت چانه‌ی زنی جمهوری اسلامی در بحث هسته‌ای و موشکی همیشه حرفی برای گفتن داشت؛ او بواسطه‌ی نیروهای نیابتی‌اش خیلی خوب میدان را محور دیپلماسی‌اش کرد.
غرب وقتی دید که با توافق هسته‌ای، ج.ا فقط جسورتر و پولدارتر شد قید آن را زد؛ در جریان انقلاب مهسا نیز کمی حمایت جهانی را دنبال کرد ولی وقتی دید لیدر درست و حسابیی نیست که بسمت براندازی بروند، شُل کرد؛ ازطرفی حمله‌ی مستقیم به ایران نیز مخاطرات و هزینه‌ی خود را دارد بخصوص در زمانه‌ی بحران انرژی، تورم جهانی و جنگ روسیه و اکراین.
راهکارش چه بود: بازی شطرنج؛ و وانمودن کردن به ضعیف بودن؛ و سپس در تله‌ی کیش و مات گرفتار شدن را روی میز گذاشت تا جمهوری اسلامی سرخوش از جسارت و حماقت نیروهای نیابتی‌اش، کیفور شود.
×××
پس بهانه‌ای دست داد تا شروع کند به بریدن دستان جمهوری اسلامی.
دستان دراز ج.ا تک‌تک درحال قطع شدن است و قدرت چانه‌زنی این حکومت به ضعیف‌ترین حالت ممکن رسیده. تا حتی اگر خواست فکر رفتن به سمت بمب هسته‌ای را بکند بخاطر ایجاد آشوب در منطقه، نتواند فرصتی بخرد.
البته قطع کردن دستان دراز جمهوری اسلامی با کشتن سلیمانی شروع شد ولی دمکرات‌ها بعد از ترامپ، با وانمود کردن به ضعیفی و ایجاد تله‌، نابودی حماس و حزب‌الله را رقم زدند.
بدون شک انصارالله یمن هم با حملات شدیدتری مواجهه خواهد شد؛ حشدالشعبی و حتی ممکن است بزودی خبر کشته شدن خود بشاراسد را بشنویم.
ازطرفی روسیه بعنوان حامی کج‌دار و مریزش، خود درگیر بحران جنگ اکراین است و کاری از دستش ساخته نیست.(این بحران نیز تله‌ای برای بدام انداختن پوتین یاغی بود.)
×××
جمهوری اسلامی اگر بخواهد بماند؟ یا باید تسلیم شود و تن به تمام خواسته‌های غرب بدهد و از تهدید و تشر دست بکشد و یا این‌که خیلی مردانه بپرد وسط و خودکشی کند.
درغیراینصورت چه سمت بمب هسته‌ای برود چه فقط حرفش را بزند، بنظرم امسال اگر سقوط نکند سال بعد، سقوطش حتمی است. همین شرایط را پوتین هم دارد.
پوتین نیز زیر تسلیم شدن و استفاده از بمب هسته‌ای زاییده.
×××
روند اضمحلال این حکومت از کشتن سلیمانی به این سو آغاز شده و فرایند پوسیدگی‌اش بسرعت و گام به گام در حال انجام است.
دول غرب و نظم جهان همواره دنبال توازن قدرت در منطقه هستند؛ توازن ضعیفی که در آن کسی قلدری نکند، یاغی‌گر و سرگردنه‌گیر نشود، امنیت و آرامش جهانی را به لرزه درنیاورد و چندان قوی نباشد که دُم دربیاورد!
درغیراین‌صورت به رویارویی با آنان خواهد رفت؛ حال چه صدام باشد در عراق؛ هیتلر باشد در آلمان و یا هیروهیتو در ژاپن و حتی چه پوتین باشد در روسیه.
فقط با این تفاوت که برخی یاغیان خودکشی کردند و برخی تسلیم شدند!
www.Soroushane.ir

5 2 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

2 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ارسلان پاک نهاد
ارسلان پاک نهاد
18 روز قبل

درود بر شما
غفلت تعمدی را خواندم و با شما هم نظرم ، اما هر چه فکر میکنم نمیتوانم به این نتیجه برسم که کار حک.مت اسلامی ایران تمام میشود، منافعی که طی این چند سال از این محل عاید آمریکا و اسراییل وکشورهای منطقه مثل ترکیه و امارات شده ، بسیار بسیار قابل توجه بوده
حال سوال اینجاست :
چرا باید این گاو شیرده ذبح شود؟در جایی که میتوان منشا خیرات بشود برای هر کس که بخواهد ، البته بجز مرد این سرزمین.

ایام به کام

error: لینک های همرسانی مطلب در سمت چپ صفحه هست دوست داشتی به اشتراک بگذار!
2
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x