هادی احمدی (سروش):

در هربار چرخه‌ی قاعدگی زنان، تخمکِ آزاد شده وقتی بارور نشود به مانند یک مغلوب عصبانی، دیواره‌ی ضخیم رحم که شبیه دیوار برلین، بلااستفاده است را درهم می‌شکند و فوران خون به راه می‌اندازد تا بگوید من بارور نشدم؛ و وقتی نشدم هیچ دیواری نباید در برابرم باقی بماند!
بعبارتی شکست خود را در شکست دیوارها و دیواره‌ها می‌بیند.
×××
پریودی درد مزمن و مسخره‌ای است؛ چیزی است که هر ماه دست زنان را می‌بندد.
خوب یاد دارم زنان همسایه با هزار ترس و نگرانی نوار بهداشتی‌هایی که اندازه‌ی یک بربری دراز بود را در کیسه‌های سیاه می‌چپاندند تا کسی آنها را نبیند و ما کودکان سر به هوا، کیسه‌ها را شوت می‌کردیم به هوا، و نوارهای غرق در خون را می‌دیدیم و حس می‌کردیم جنایتی اتفاق افتاده.
×××
اگر زن‌ها پریود نمی‌شدند شاداب‌تر بودند؛ شاید دیگر شبیه مردان هیچ وقفه‌ای بین ماجراجویی جنسی نداشتند. احتمالاً الگوهای زاد و ولد و باروری تغییر می‌کرد و می‌توانست بر جمعیت و ساختار خانواده تأثیر بگذارد و البته دیگر بهانه‌ای دست برخی مردان نبود که هفت روز دچار وقفه در رابطه‌ شوند.
قدیما می‌گفتند، خونی که هنگام عادت ماهیانه از زن خارج می‌شود شبیه خون فصد یا حجامت است و این خون، خون کثیف است؛ اصلاً زنان چون پریود می‌شوند و خون کثیف ماهانه از بدنشان خارج می‌شود پوست نازک و شفافی دارند درحالی‌که چنین باوری نادرست است؛ و خون پریودی کثیف نیست.
اگر بو می‌دهد فقط بوی آهن است و اگر بوی بدتری بدهد و حال خود زنان از آن بهم بخورد ناشی از عفونت‌های زنانه است و ربطی به خون پریودی ندارد.
×××
در خبرها دیدم در برزیل، آمپولی ساخته شده که پریودی زنان را بطور کل تعطیل می‌کند؛ نمی‌دانم عوارضش چیست؟ ولی بنظرم اگر پریودی از دوش زنان به این شکل برداشته شود آن‌هم بدون هیچ عارضه‌ یا اثرگذاری نامطلوب بر سیکل باروری‌، آنان شکل دیگری از زندگی را تجربه خواهند کرد که بیشترین شباهت را با مردان خواهند داشت.
×××
با این‌حال قاعدگی نشان‌دهنده‌ی سلامتی سیستم تولید مثل و تعادل هورمونی است و بخشی از چرخه‌ی باروری است که تخمک‌گذاری و آماده‌سازی رحم برای بارداری را تسهیل می‌کند؛ یعنی زنان هر ماه سیستم تولیدمثل خود را بازطراحی و بازآفرینی می‌کنند و این چیز جالب و بسیار قابل تاملی است هرچند مزمن و دردآور است و می‌توانست این‌گونه نباشد یا به شکل دیگری باشد!
www.Soroushane.ir


5 1 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب در سمت چپ صفحه هست دوست داشتی به اشتراک بگذار!
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x