مدیران برخی سازمانها انگار که از دماغ فیل افتادهاند؛ فکر میکنند فلان تأمینکننده باید دست به دستمال بشتابد و دستمال بکشد به تمام ناقوس و ناموسشان!
×××
عزیز من وقتی به فلان تأمینکننده اصرار میکنی که حضوری بابت پرزنت یا آشنایی شما با فلان محصول به محل سازمان شما مراجعه کند آن بدبخت وقتش را از سر راه نیاورده.
فرو رفتن در ترافیک، هزینهی ایاب و ذهاب، گشتن بدنبال جای پارک و هزینهی ساعتها ارایهی حضوری در محل، لطف تامینکننده است وگرنه اگر به دنبال شماها بود که خودش پیشنهاد میداد.
×××
وقتی شما ابتدا پیشنهاد میدهید و اصرار به ملاقات حضوری دارید شعور داشته باشید و:
۱. برای وقت دیگران ارزش قائل شوید.
۲. سر وقت در جلسه حضور یابید.
۴. یک اتاق جلسه با امکانات ارایه رزرو کنید و بوقت جلسه اینسو و آنسو ندوید.
۳. قدردان حضورش باشید و از او تشکر کنید.
۴. از بالا به پایین نگاه نکنید که در درجهی اول، شما اعلام نیاز کردید نه تأمینکننده.
۵. وقتی تأمینکنندهی رانتی را از قبل مشخص کردید از هدر دادن وقت سایرین خودداری کنید.
۶. پذیرایی بخورد توی سرتان؛ لااقل یک فنجان چای تلخ به اندازهی تر کردن گلو برای آبروی خودتان تهیه کنید.
۷. هماهنگی ورودش را به نحو احسن انجام دهید تا معطل نشود.
۸. در هنگام ورود، به پیشوازش و در هنگام خروج، بدرستی بدرقهاش کنید.
حتی اگر از او چیزی نخرید!
×××
اگر این فرهنگ و این الزامات را نمیتوانید رعایت کنید از ملاقات حضوری خودداری و بجای آن جلسات آنلاین را مطالبه کنید.
www.Soroushane.ir